Duvar

6 kişi izlemiş. | 4 kişi izlemek istiyor.

Henüz videosu bulunmamaktadır.

Duvar
  • IMDB Puanı : -
  • Filmin Puanı : 9.1 /10  - filmin yorumlarını oku
  • Filmi Oyla :
     (453 oy) sen de oy kullan!

 

Filmin Konusu

Dördüncü koğuşun çocukları. Dördüncü koğuşun çocuklarının sefaleti. İşte koğuşun kırık camları, hırsızları, katilleri, terk edilmiş çocukları… Ay… İncecik, kavun dilimi gibi ay… umut ve özlem… Şişko'nun, Şaban'ın ve diğer çocukların elleri Tanrıya doğru açılır. Derler ki, yeni ayı ilk gördüğünde dua eder ve dilek tutarsan, Tanrı bunları yerine getirir. Çocukların hepsi tek bir dilek tutarlar: "Allah'ım, beni daha iyi bir hapishaneye yolla." "Beni de Allah'ım" Tüm çocukların dilek ve arzuları budur: daha iyi bi cezaevi. Buraya artık dayanamıyorlar. Şiddet, Dördüncü Koğuş'un angaryaları onları tüketmiş. Her şeyi kabul etmek zorundalar. Temizlik, mutfak işleri, kömür ve çöp taşıma, kısaca cezaevinin tüm angaryası onların eline bakar… Dayak, baskılar… Onlar gerçekten cezaevinin kölesidirler. Ancak umutları tükenmez. Başka bir cezaevine gitmeyi başarmalıdırlar…

Yılmaz Güney'in anlatımıyla "Duvar"ın çekim öyküsü

Hapishaneyi anlatmak filme Türkiye'yi koymak demekti.

"Arkadaş" filminden beri tamamen benim yaptığım ilk film bu. Kelimenin dar anlamıyla politik bir film yapmak istemiyordum; propaganda yapmak, sloganlar haykırmak istemiyordum. İstediğim; konunun, günümüz Türkiye'si olmasi ve orda kalmasıydı. 1980 darbesinden beri 40 kadar ölüm cezası infaz edildi, binlerce kişi hala hapiste. O halde hapishaneyi anlatmak bir yerde Türkiye'yi anlatmak demekti, filme Türkiye'yi koymak demekti.

Bugünün Türkiye'sinin hapishane gerçeğini iyi bilen biri olarak, kendime başka bir soru yönelttim: Olayları olduğu gibi mi yoksa dolaylı bir yoldan mı anlatmalıydım? İkinci çözümü benimsedim. Filmin can alıcı noktasına, başta çocuklar olmak üzere yetişkinleri de koydum; hapishane gerçeğine onların gözünden bakabilmek için birinci yol yani olayları bütün çıplaklığıyla anlatmak yolu gerçeğe ne kadar yakın olursa o kadar inanılmaz görülecekti. Zira bu gün Türk hapishanelerinde inanılması güç olaylar cereyan ediyor. Diğer bir daha vardı: Türkiye'den uzak kaldığım sürede, hayatımın politik tarafı, politik kişiliğim oldukça önem kazandı ve bunun filmimi gölgelemesini istemiyordum; çünkü hangi gerekçeyle olursa olsun bu filmin salt bir propaganda aracı olarak değerlendirilmesini istemiyordum. Sanatsal bi anlatım bulmam, anlatım dilini bahsetmek istediğim gerçekliği taşıması ve anlatması, en azından hissettirmesi gerekiyordu.

Duvarda iki metodun karışımını kullandım.

Gerçekte senaryo yazmayı hapishanede öğrendim ben. Önceki filmlerimi hikayenin zaman sırasına göre çekerdim ve senaryo olarak elimde sadece bir kaç sayfa yazı olurdu. Daha sonra, yani sırasında gerek senaryonun, gerekse mizansenin ayrıntılarını ayaküstü hazırlardım. Fakat hapishanedeyken, beton gibi sağlam senaryolara ihtiyacım vardı; bitmiş, her şeyin inceden inceye planlandığı senaryolara. Duvar için - ki, dokuz yıldan bu yana baştan sona yönettiğim ilk filmim - , bir yerde, yukarda sözünü ettiğim iki metodun karışımını kullandım. Çok ayrıntılı, iyi planlanmış bir senaryom vardı, fakat yine de bu senaryonun esiri olmamaya çalıştım. Değiştirdim, sahneler çıkardım, yeni sahneler ekledim… Özetle "Duvar", miksaj aşamasına kadar bir anlamda kendi hayatını yaşadı.

Bir hapishanedeydik ve şef gardiyan bendim.

Galeri

Henüz fotosu bulunmamaktadır.


Yorumlar
  • Hariha bir film kesinlikle izlenmesi lazım

  • Hapishane ortamını çok gerçekçi bir biçimde anlatan muhteşem bir film

  • Yılmaz Güneyden çarpıcı,insanın içini yakan,gerçek bir film*!Kuşkusuz türk sinemasının en iyi ve cesur yönetmenidir,aşırı derecede politik bir film olmasadaduvar aslında tamamiyle 80darbesinden sonra hapishane yaşamını tümüyle eleştiren bir film,buda filmi politik yapar ki biraz yakın tarih bilen herkes bunların yaşanmış olduğunu reddedemez.İçinizi acıtacak bir dram ama gerçek bir dram...*Bunlar gerçek...Gardiyan bizim allahımız,ekip başı peygamberimiz9/10

  • yılmaz güney filmlerini eleştirirken yılmaz güneyin çizgisinide takip etmek lazım yılmaz güney kominist bir kişiliğe sahip olmakla düşüncesini cesurca gözler önüne koyan bir insan ve şunuda belirtmek lazım ki 20.yy da artık herkes düşüncesini türkiyeyi bölmeden insanları incitmeden cesurca ifade edbilmeli ve o kadar vatan haini ve terörist varken düşüncesini cesurca söyleyebilen insanları eleştirmemeli alkışlamalıyız yılmaz güneyide düşüncesini cesurca söyleyip alkışladı diye alkışlamalıyız gelelim filme film tam bir yılmaz güney filmi devlete ve hapisaneye yöneltilen çok ağır eleştiriler var ve yılmaz güneye yakışacak bir film gelelim filmin gerçekliğine yılmaz güney gene sol tarafı tutmuş gerçekleri kendi bakış açısıyla anlatmış ve gerçekliği çok etkilemiş film gerçekliğin çok dışına çıkmış taraf tutan bir film olmuş ve film hapisanedeki ezilen insanları anlatmış filme 5 veriyorum yılmaz güney çizgisinin dışına çıkmadığı için ve kendinden taviz vermediği için tebrik ederim

  • kral yilmaz güney ismi dünyada efsane yönetmenler arasinda geciyor. yol, sürü ve duvar filmleri ölmeden önce izlenmesi gereken filmler arasindaki listede yayinlandi. nur icinde yat baba 10/10

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Mynet.com sorumlu tutulamaz.

Oyuncular ve ekip

tümü >>

Artık sinema biletinizi cep telefonunuzdan satın alabileceğinizi biliyor musunuz?

Hayranları
tümü >>
Artık sinema biletinizi cep telefonunuzdan satın alabileceğinizi biliyor musunuz?
Mynet sinema kalitesiyle Duvar filmi hakkında bilgi alabilir, oyuncuları, konusu, yorumları okuyabilirsiniz. Ayrıca filmin yönetmeni, haberleri, afiş, fotoğrafları, seans ve Duvar filmi puanı bilgilerine kolayca ulaşabilirsiniz.
İletişim Kurumsal Yardım Üyelik Yasal Uyarı

Copyright © MYNET A.Ş. Telif Hakları MYNET A.Ş.'ye Aittir